12 Temmuz 2009 Pazar

Ah Nerde O Eski Tren Yolculukları?

Özlemişim tren yolculuğu yapmayı, en son babamla iki sene önce izmire üniversiteye kayıt yaptırmak için geldiğimizde binmiştik. Gerçi ilk defa bu kadar uzun bir yolculuk yaptım trenle. (dile kolay tam 12 saat) Önceleri ortaokulda Bandırmayla-Balıkesir arasında teyzeme giderken binmiştim trene, güzel günlerdi. Bu yolculukta diğerleri gibi gerçekten farklı bir deneyim oldu benim için. Eskiden çok gidilirdi trenle bir yerlere, şimdi anca öğrenciler,bir de ufak çocuğu olanlar biniyor trene. Halbuki gene cümbür cemaat trene binsek, yolda salatalık soysak salatalık yesek gene fena mı olmaz mı trenlerde.

Tren


Çocukluğumda trenle çok seyahat ederdik
Unutamam o garda bekleyişlerimizi
Düdük sesi gelirdi uzaktan
Bende başlardı heyecan

Raylardan gelen sesler
Ve o trenin soğuk görüntüsü
Ürpertirdi beni
Başını bir canavara benzetirdim
Hiçbir güç onu durduramaz gibi gelirdi
Sımsıkı tutardım kardeşimi ve annemi
Uzağa doğru çekerdim
Sanki bizi kapacak gibi gelirdi

Sonra trene binerdik
Ve yolculuk başladığında
Mutlu olurdum
Gezerdim trenin içinde coşkuyla
Oradan oraya dolaşıp dururdum

OZAN OĞUZ


0 kişi ahkam kesmiş: