27 Şubat 2010 Cumartesi

Düne Dair Dipnotlar

Dün başıma gelenler daha kimlerin başına gelmiştir bilemiyorum. Dün Cemreyle buluşmak için 3 gibi Konak YKM'nin önündeydim. Biraz erken gittim 10 dakika kadar bir de Cemreyi bekleyince tam 25 dakika falan beklemiş oldum. Bu zaman zarfında başıma gelenler;

1) Yanıma elinde dergilerle biri yaklaştı, içimden "eyvah" dedim, şimdi yandım. Klasik olarak adımı, nerede okuduğumu, hangi bölümde olduğumu falan sordu. Sonra da kendisini tanıttı. (Çok merak ediyormuşum gibi) "Doğa yararına dergi satıyoruz" dedi, bende "devamını biliyorum" dedim. "Neymiş?" diye sordu. "Bir tane dergi alarak sen de yardımda bulunmak ister misin?" Bu sefer cevap olarak "Evet, aynen öyle" dedi. "Üzgünüm ama yanımda fazla para yok" diyerek bir an önce direk kapanış cümlesine gittim. "Ben böyle isim falan sorunca kızlar yanlış anlıyor" diye dert yandı. Bende "Merak etme yanlış anlamam ben, bu ilk değil " dedim. İlk defa biri bana dergi satmaya çalışmıyor demek istemiştim ama lafı ters yönünden anlamış olacak ki "Daha önce karşılaştık mı seninle?" diye sordu. "Hayır" dedim. "Seni şakacı" diyerek hızla uzaklaştı. Ardından sıradaki kurbanlara yöneldi. Çocuğun tipi parlak denilebilecek cinsten tıraşlı, saçları dikmiş, sarı bir paltolon giymiş (ıyyykkkk gerçekten de sarı!), metroseksüel erkek denen cinstendi. Ana kurbanları ise kızlardı, aklınca karizmamla ikna edemeyeceğim kız yok diye dolaşıyordu ortalarda.

2) Liseden beri görüşemediğim bir kız arkadaşımla karşılaştım ardından. Yanında iki tane daha arkadaşı vardı. Onlarla tanıştık, 5 dakika içerisinde arkadaşım dışında büyük ihtimalle bir daha asla karşılaşmayacağım insanlarla sohbet etmek hayli ilginç geldi.

3) Yanıma 7-8 yaşlarında bir velet gelerek "Abla 50 kuruşun var mı be, eshotuma (otobüs kartı) yükleteceğim dedi. Bende "yok" dedim haliyle. Çocuğun cevap aynen şu "nah yok" Söylediğime karşılık olarak gelen cevabı o an idrak edip çocuğa cevabını verene kadar velet hızla uzaklaştı olay mahalinden.

4) Ardından Cemre geldi ve karşıdan gene bize doğru parlak çocuk geldi. (ilk maddede geçen) Gene aynı repliği yinelerken beni görünce tekrar afalladı. "Bak bu da iki oldu, bilmişim demek ki" dedim. "Çok pardon ya şaşırmışım" diye cevap verirken koşarak oradan hemen uzaklaştık.


1 kişi ahkam kesmiş:

stickman dedi ki...

50 kuruşçu bebeye çok güldüm :D nah yok! o anki yüz ifadeni görmek isterdim :D benimde başıma benzer bi kaç olay geldi para isteyen çocuklarla ilgili. hayır bişi de yapamıyosun ki. öyle çok çaresizce kalıveriyosun :D