17 Eylül 2010 Cuma

Aşk Karın Doyurur Mu?

Epey bir zaman oldu yazmayalı diye günah çıkararak başlıyorum yazıma. Bandırma'yken başıma gelmekte bir olaydan bahsedeyim sizlere. Hande diye daha önce bloglarda da bolca bahsettiğim dostumun 3 yıldır bir ilişkisi var. Hande hemşirelik yapıyor, sarışın mavi gözlü, girdiği her ortamda dikkat çeken bir güzelliğe sahip. Erkek arkadaşı ise çok iyi biri ancak tahsili yok bunun yanında yaptığı meslekten de aldığı maaş pek tatmin edici değil. Buna karşılık Hande'nin annesi, halası ve birçok kişi benimle konuşup en yakın dostu olarak Hande'yle konuşmamı ve her şeyin çıkarken iyi hoş olduğunu ancak iş evlenmeye gelince üç kuruş maaşla geçinemeyeceklerini, evlilik açısından kendine kendi denginde birini bulması yönünde Hande'ye akıl vermemi istiyorlar.


Hande de herşeyi farkında ancak erkek arkadaşına beslediği aşk, mantığından çok çok ağır basıyor. Ben de biliyorum yarın öbür gün, kadının erkekten daha fazla maaş alması sorunlar açacağını. Aynı zamanda çocuk işsiz kaldığında iş bulması da günümüz şartlarında hayli zor. Ama gel gör ki arkadaşım bu kadar severken ve karşısındaki erkeğin sevgisine de bu derece inanırken benim bu ilişkiye itiraz etmem ona göre "onun mutluluğunu istememek"ten ötesi olamaz, gayet iyi biliyorum.

Daha önce benim de başıma benzer bir olay geldiği için o duygunun ne olduğunu da anlayabiliyorum. Ama ailenin onaylamadığı bir ilişkiyi sürdüremem hiç bir zaman. Denk olma konusunda ise hem fikirim. Ortak nokta çok olmalı çiftler arasında. Kadının erkekten daha tahsilli olması ya da yüksek mevkide olmasının evlilikte büyük sorunlar çıkarabileceğine inanırım.

İşin özeti ne yapacağımı bilmiyorum. Şimdilik yapmam gereken onu desteklemek. Bunun dışında hakkımızda hayırlısı olsun, her tencere kapağını bulsun. 




3 kişi ahkam kesmiş:

Sena'nın Düş Bahçesi dedi ki...

Şuan konumun iki ucu b.klu değnek misali. Her türlü sende üzüleceksin çünkü dostun üzülecek. Bu dünyada peri masallarından ümit beklemenin gereği yok bence. Umarım arkadaşın kendisi için iyi bir karar alır.

SmG dedi ki...

eğer sen gerekli uyarıyı daha önce bir kere yaptıysan, daha fazla yapacak bişeyin yok. umarım arkadaşın mutlu bir hayat sürer bundan sonra, hayırlısı olsun.

son kıllanma tarihi dedi ki...

bir süre sonra arkadaşını bırak, arkadaşının sevgilisine batmaya başlayacak bu olay. onu da üzecek, sıkıntılar yaşayacak. daha iyi bir iş bulabilmek için didinecek, başaramayacak belki, ve daha da çok üzülecek. bence körü körüne aşk yetmiyor hayatta.. en azından günümüz dünyasında yetmiyor, çünkü artık hayatımızı sürdürmek için çalışmıyoruz, daha lüks içinde yaşayabilmek için çalışıyoruz..