7 Aralık 2010 Salı

Köyden İndim Şehire Döndüm Deliye

4 gündür aktifliğim üstümde. Alsancak, Bornova, Kemeraltı...


Köyden indim şehire birden döndüm deliye derler ya, bende de aynen öyle İzmire geldiğimden beri. Benim gibi liseye kadar yaşamını küçük bir ilçede geçmiş ardından okuldan veya daha farklı sebeplerden ötürü kendini koskocaman şehrin ortasında bulanlar benim halimi çok iyi bilirler. Büyük şehirde doğup, büyüyenler o şehrin kıymetini pek bilmezler ve bizim bu durumumuza anlam veremezler. Çünkü küçük yer insanın büyük şehirle tanışana kadar çarşı diye nitelendirebildiği tek bir mekanı vardır. O da hepi topu dolaşması sadece 15 dakikasını alan bir yerden oluşur. O yüzden büyük şehire yaşamak, küçük şehirden kopup gelen bizim gibi insanlara allahın büyük bir lütfudur. Gezebileceğimiz çok fazla yer seçeneğinin olması bize mutluluk verir, nereye gideceğim diye tasa duymamıza artık hiç mi hiç gerek kalmaz. Şayet İzmirde yaşamaya başladıysan ruh haline ve görmek istediğin yere göre birçok alternatiflerin vardır.

Kafa dağıtmak için kendini Alsancaktaki kordona yada İnciraltı veyahut Güzelyalıya atabilirsin. Alışveriş için Kemeraltı, Karşıyaka ya da Agora, Balçova Kipaya gidebilirsin. Şirincede sevdiğinle bir şarap içer, Efeste tarihe tanık edersin. Vapurla Karşıyakaya geçer, bu kez şehrin güzelliğini karşıdan seyredersin. Asansöre çıkar, fotoğraf stüdyosuna gerek kalmaksızın en güzel fotoğrafları kareleyebilirsin. Ve bahsettiklerim İzmirin ilk aklıma gelen yerleri.

Kısacası küçük şehir insanları büyük şehir insanlarından çok daha farkındadır büyük şehrin cevherlerini. Ve bunları bilerek ve her anının tadını çıkararak yaşarlar.

(foto:Nejdet Düzen)



1 kişi ahkam kesmiş:

Mavi Kuş dedi ki...

görselini çaldım ayşenur :) çok üzgünüm :) çok beğendim benim için özel bir yer asansör :/