17 Şubat 2011 Perşembe

İspanyolcaya 'Dönüş'

Geçen dönem İspanyolca dersi aldığımdan sizlere bahsetmiştim. Hatta zorlanacağıma o kadar inandırmıştım ki kendimi, bu dönem son olsun demiştim. Ancak bu dönem kredi tamamlamak adına İspanyolcanın ikinci kısmını yani, devamını alacağım. Ama bu kez boş günümde alarak böylece kafamı sadece İspanyolcaya verme niyetindeyim. Her dil kadar İspanyolca da çok nankör. Her ne kadar hala İspanyolcanın 'i' sinden anlayacak düzeye dahi gelememiş olsam da moral bozmaya gerek yok.

Neyse ki birçok yeni öğrenen kişi benimle aynı dertten muzdarip, yalnızca ben de değil. Bu dönem sonuna kadar en azından 'anlıyom ama konuşamıyom ben' grubuna dahil olmak tek dileğim.

Ayrıca İspanyolca ve İspanyadan daha da dikkatimi çeken, İspanyollar ve ispanyol filmleri. 'Dönüş' filmini izleyeniniz var mı bilmiyorum ama ilk izlediğimde etkilendiğim filmlerden biri. Penelope Cruz'un oyunculuğunu zaten filmlerini takip edenler bilirler. Esmer güzeli oyuncu, gene her filminde olduğu gibi, hafifmeşrep, çekici ve kendini has özgüveniyle dikkat çekiyor. Bu filmde bir de fedakar anne rolünü üstlenmiş güzel oyuncu.

Eğer sizlerde benim gibi İspanyaya meraklı, ispanyol filmlerini seviyorsanız, hele bir de Penelope Cruz hayranlığınız var ise 'Dönüş' filmini mutlaka izlemelisiniz.




4 kişi ahkam kesmiş:

bitter dedi ki...

obaa bloga bak be dedim şu an :D neyse ispanyolcayı hep merak etmiştim ta ki fransızca dersi görene kadar.ondan sonra ingilizce dışındaki dillerden soğudum nedense :D
umarım o dediğin gruba girersin,kolay gelsin:)

Profösör dedi ki...

Fransızcayı severim ben. Ama ispanyol filmleri de iyi gelur bana. Bu dönüş filmini internetten izleme imkanı var mıdır acaba?

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

Profösör, evet online film izlenen sitelerde bulabilirsiniz. Site adı vermekten mahkemeye vercekler beni, site adı vermiyim burdan :D

eleni dedi ki...

almodovar'ın en sevilesi iki filmi filmi annem hakkında her şey ve dönüş,ama dönüş'te penelope olunca daha da bir sevilesi gönlümde:)