4 Ocak 2012 Çarşamba

Ne Olcam Ben Ya!

Şaka maka yarın birinci dönem derslerim bitiyor. Bekleyeceğim bir yaz tatilim olmadığından mıdır nedir, hiç okulu bitiresim yok bu sene. Okul denen olay olmayacak hayatımdan 5-6 ay sonra. Bu fikir öyle garip geliyor ki bana. Senelerin öğrencilik hayatı kolay olmayacak bitirmek.

Küçükken sorarlardı ya hep "büyüyünce ne olacaksın?" diye. Çoğu çocuk bende "doktor" olmak istiyordum ve aynı yanıtı verenlerdendim. Bebeklere bayıldığımdan (hala da öyle) çocuk doktoru olup onları iyileştirmek vardı aklımda. Ta ki doktorluğa giden yolun fen, matematikten geçtiğini öğrenene ve avukatların giydiği cübbelerin karizmasına kapılana kadar. Uzun bir süre de "avukat olcam ben" diye dolandım ortalıkta. Bir arada da "Çocuklar Duymasın"da Meltemin mesleği olan halkla ilişkilerci olmak istedim. Meltem karakteri (Pınar Altuğ) gösterişli, güzel ve gençti (10 yıl önceki bölümlerde tabi) ve tam rol modellikti. Ardından Ruhsar dizisine merak sarınca Mahsar karakteri (Cem Davran) rol modelim oldu. Reklamcıydı, karizmaydı, sevimliydi, ölen eşine hala aşık ideal erkekti. O gün bugündür kararımı değiştirmedim. İyi mi yaptım işte onu bilmiyorum.

Mezuniyet yaklaştıkça daha da evhamlı bir insan olmaya başladım. "Napcam ben ya napcam, nolcam?" diyen iç sesimin volümü artıyor her geçen gün. Öğrencilik ile çalışan (iş yarayan) insan arasındaki sınırındayım tam olarak. Kısadan hisse , 6 ay sonra nerede olacağım konusu kafamı kurcalıyor. "Eğitimi aldığım işi mi yapağım yoksa bir başka bir iş mi?" "Ne bulursam bahtıma" mı diyeceğim yoksa? Neyse ki yedekte yüksek lisans planım var ki iş bulamassam "hala okuyom ben ya" diyebileyim. Düşmeyeyim boşluğa.

Geçen gün ciddi ciddi iş bulma sitelerine bir göz atayım dedim. Hani yarın öbür gün cıpcıslak ortada mı kalacağım yoksa bir yerlere girebilecek miyim sorularına yanıt bulabilmek için. Baktım işime yarar ilan falan yok kendimi olumsuza da alıştırmaya yarar var dedim şimdiden. Hatta bir tanesine laf olsun diye başvurdum, geri döndüler hatta ama vazgeçtim. İyi bari ortada kalmam heralde diye mutlu oldum sonra falan.


Bu hafta Saba Tümerde gördüğüm Rezzan Kiraz bu sene Koç burcu için yenilik dolu bir yıl olduğunu söylemişti. Tüm kalbimle inanmak istiyorum bu güzel yeniliklerin varlığına.



8 kişi ahkam kesmiş:

maviumut dedi ki...

en güzel dönemler ne olursa olsun okul yıllarında oluyor. iş hayatı zor,yorucu..herşeyin bi güzellği var tabi ki ama okul kadar güzeli yok:)
bende okul bitince aynı böyle olmuştum.eee nolcak şimdi halleri ama herşey yoluna giriyor bi şekilde...
sevgilerle..
beklerim bende ;)http://maviumut88.blogspot.com/

Missbone dedi ki...

Benimde normalde seninle aynı dönemde bitmesi gerekirdi, ama uzattım.
Şükret yea.:/
Biz napalım.:(

barlasb dedi ki...

böyle yüksek lisans iyidir candır bir umut daha okumayı sürdürürsün ne dert var ne tasa aynı dediğin gibi okuyorum ben ya de geç yoksa alestir kpdsdir kpssdir uzun ve sıkıcı bir iş ama ama elbet bir gün bizde iş bulacağız bundan eminim özellikle bir çok kişinin dediği gibi ileride çok başarılı olacaksın hohohooh :)

FFatiHH dedi ki...

şunu aklından çıkarma bence. Kendi işinin patronu ol. Başla şeyler yaparken bile. Başla yerde çalışırken bile küçük de olsa kendi planlarıni gerçekleştir. Küçük küçük adımlarla. Bi siten olsun. Bu senin yeni şeyler yapman için itici gücün olur. Aklına gelenleri de yaz bi kenara. Sonra daha detaylı düşünürüm deme. Projelerin fikirlerin yazılı olsun. Ne kadar çok fikir o kadar orjinal işler. Iyi şeyler yapmak için hatta dahi olmak için süper zeki olmana gerek yok. Mesela 228 ile bilinen en yüksek ıQ ya sahip Marilyn vos Savant ın hiçbir eseri yok. Yaz çiz. Hangi işi yaparsan yap sevdiğin şeyleri yapmayı ıhmal etme. Bi gün en parlak fikrinin ortasında bulacaksın kendini.

Duygu Fedakar dedi ki...

inşallah hersey gönlünce olurr:)ali taranda reklamcı biliosundur ama adam aldı yürüyor reklamcılıgın yanında neler yapıyor hayat bu hiç belli olmaz:)

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

Hepinize iyi dilekleriniz için çok çok teşekkür ederim. Hiç tanımadığım ve ortak noktalarımızın yazılarımız ve bloglarımız olan insanlardan iyi temenniler almak o kadar mutlu edici ki. Günümüzde öyle bir hale geldi ki etrafımızdaki insanlardan iyi yerde olmamızı yürekten dileyen çok az kişi kaldı ne yazık ki. Bu da bir diğer mutlu edici sebep :)

Yasemin Kokulu Bir Hayat dedi ki...

bence güzel bı karıyere sahıp olacaksın oyle hıssedıyorum yazılarından :) geleceğı dusunmen ne kadar guzel bı durum coğu ınsan senın dusunduğunu bıle dusunemıyor ıyı bır ısın olur ınsallah :)

Adsız dedi ki...

benim okulda bitmeli yahu:S niye bitmiyor yea