12 Şubat 2013 Salı

Abur Cubur Candır


Yemekle olan iletişimimden ve yiyip yiyip de kilo almayanlar kategorisinde yer aldığımdan daha önceki yazımda bahsetmiştim. Bu yazım da ise abur cubur tutkumdan bahsedeceğim sizlere. Elimizden altında bu kadar medya aracı dururken abur cuburlara karşı durabilmek ne mümkün. Televizyonlar, dergiler, sosyal medya ve internet'teki o can alıcı, rengarenk abur cuburların çoğunun reklamda birebir göründüğü gibi olmadığını adımız gibi bilsek de vazgeçemiyoruz bu tutkumuzdan. Yanısıra ne cipsin ne de çikolatanın verdiği mutluluğu annenin yaptığı hiç bir sütlü ve şerbetli tatlı da vermiyor.

Annem vaktinde ekşi yiyerek, Ayşe çıkarmış türden. O yüzden benim ekşi ve tuzlu şeylere karşı ayrıca bir zaafım var. Tatlıyı ise pek aramam nadir durumlar dışında. Dondurmayla ise hiç aram yok ve bu yüzden küçükken nasıl çocuksun sen dondurma yenmezmiymiş tepkisine bolca maruz kalan bir çocuk oldum. Hoş hala da öyleyim.

Favori markam ise PepsiCo'nun ürünleri diyebilirim. Gece yarısı Cheetos'un mor ambalajlı biftekli cipsini aşererek bakala koştuğum çok oluyor. Herkes gibi Doritos, Ruffles (ketçaplısına bayılıyorum) ve Lay's (özellikle sadelisini ailecek severek yiyoruz) markaları beni film izlerken ve televizyon sevdiğim diziyi takip ederken yalnız bırakmıyorlar. Şu aralar her yerde sık bulamasam da A La Turca'da haşhaşlı cipsi de favorilerimden. Bir de cips yemek bana taso dönemlerini hatırlatıyor, bir nevi nostalji yaşatıyor. Acaba bedava var mı diye paketleri ellerimizle kurcukladığımız o eski günler geliyor aklıma. (Hoş hala bedava cipse karşı büyük bir sempatim var.) Neyse ki şanslıyım da yediğim bu cipsler bana sivilce olarak dönmüyor. Gerçi ben de belli aralıklarla tüketmeye dikkat ediyorum.

İçeceklerden ise favorim on yüz bin milyon baloncuklu Fruko sade gazoz ve Murat Boz'la en son akıllara kazınan marka Yedigün markası. (Babamın tabiriyle de sarı gazoz). Yedigün markasının bir de ben de mazisi var. Bekar amcama yaptığımız bayram ziyaretlerinde petibör bisküvinin yanında verdiği gazlı içecek o benim için. (bekar adam poğaça börek açacak değil ya.)

Özetle herkes gibi ben de arada sırada kaçamaklar yapıp, abur cubur tüketmeyi seviyorum. Şayet cipsler, çikolatalar ve kolalar olmasaydı arkadaş pijama partileri, maç muhabbetleri ne denli renkli olurdu bilemiyorum.

Son olarak, söylemeden de edemeyeceğim Ruffles'ın tadının yanında üç büyükler için tasarladığı ambalajlarda gerçekten bir harika. Doğru hedef kitle ve doğru aktiviteye en doğru strateji. Gerçekten takdir ettim.   PepsiCo'dan ileriki zamanlarda tescillenmiş lezzetlerini en doğru şekilde yansıtacak yeni reklam ve stratejiler de ayrıca beklediğimi belirtiyor yazımı burada sonlandırıyorum.


9 kişi ahkam kesmiş:

Gamzedrmscn dedi ki...

Tam eşimi arayıp " Gelirken cips alır mısın ? " diyecekken yazını gördüm ve cips aşkım şu an tavanın da tavanını yaptı. Ben de aynı senin gibiyim. Annemin yaptığı hiçbir tatlı dışarıdan aldıklarımın yerini tutamaz! Özellikle cips için ölebilirim, tapabilirim:) Sadece dondurma konusunda zıttız. Yaz kış, sabah akşam yiyebilirim:) Offff şu an ölebilirim cips diye:(

http://photoandfashion-diy.blogspot.com/

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

Ben de cips almayı unuttuğumda eğer annem dışardan geliyorsa ona aldırıyorum. Evlenince de kocamı sürüklerim artık market ve bakalla. Şimdiden afiyet olsun. Bloguna da mutlaka uğrayacağım. :)

Düş Kızı dedi ki...

Benim yediğim abur cuburun ise haddi hesabı olamaz sanırım :))
Dondurma değil de, çikolata sevmeyen çocuk görmüştüm ben bir kere :)))

Unknown dedi ki...

merhaba;)
blogumda çantanı göster adı altında güzel ve eğlenceli bir çekiliş etkinlik var gelmek istersen sevinirim ve beklerim
www.sevonugozunden.blogspot.com
sevgilerle ♥

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

Düş Kızı, ben de bir çikolatayı zar zor bitiririm. Dilimdeki tatlı alma duyum fazla hassas sanırım fazla yiyince şeker komasına gircekmiş gibi oluyorum.

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

SeV OnU, çanta dedin ve şuan beni can evimden vurdun. En büyük zaafımdır. Hemen göz atıcam bloguna. Bilgilendirme için teşekkürler.

Volkan YORULMAZ dedi ki...

Hoş bir yazı. Şimdiden başarılar :) Ben de bişiyler karaladım bu yarışma için, hayırlısı bakalım :)http://volkanyorulmaz.blogspot.com/2013/02/spice-girlslu-pepsi-ve-buyuk-boy.html

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

Kazanan biz olsak da gitsek keşke ama ben de pek şans yoktur. Hele de 3 kişi seçilecekse hiç yoktur. Şeytanın bacağını kırabilir miyim bu kez bilinmez ama gene de denedim şansımı. Diğer yandan iyi bir malzeme oldu bana konu yarışmadan ziyade.

Unknown dedi ki...

Ruffles soğanlı, Doritos Peynirli, Alaturca Domatesli of of diyorum :)