2 Nisan 2013 Salı

Shapes ile Piloxing'i Keşfediyorum


Hikayeme geçmeden önce hikayemin oluşmasında ev sahipliği yapan Shapes Turkey'den biraz bahsetmek istiyorum. Shapes Amerika, Asya, Afrika ve Avrupa'da 14 farklı ülkede hizmet veriyor. 2008 yılında bu yana ise Shapes Turkey olarak Türkiye'de hizmet vermeye başlamışlar. Ve de konsept sadece biz kadınlara özel. Erkek ve kadınların aynı salonda spor yapmasından hoşlanmayan biri olarak sadece kadınların bulunduğu bir ortamda spor yapmak fikri bende rahatlık düşüncesi uyandırdı. Özellikle de bayanların üst katta spor yaptığı spor salonlarında, üst katta çıkmak için birinci katta spor yapan erkeklerin önünden geçmek zorunluluğu ve onca erkeğin bakışlarını üzerimdeymiş gibi hissetme durumu hiç eğlenceli bir durum oluşturmuyor. Hem karşı cinsin terler içinde kas yapma veya devasal göbeklerini eritme çabalarını birebir gözlemlemek karşı cinstten soğumaya da neden olabiliyor uzunca bir süre.

Ardından Shapes Turkey'in Alsancak Kıbrıs Şehitleri Şubesi'ne görüşme ve ön bilgi almak için gittim. Hayatımda spor salonuna adım atmamış biri olarak hem deneyim günlerinde bulunup spor yapabileceğimi kendime ispatlamak hem de spor salonu havası solumak istiyordum. Ve de blog için ayrıca deneyim kazanıp, paylaşımda bulunmaktı diğer bir amacım da. Kıbrısşehitleri şubesinde dört çeşit egzersiz alternatifi varmış. Piloxing, Pilates, Shapes 30 dakika'lık Egzersiz Sistemi ve Personal Training. Benim en çok ilgimi Piloxing çekti. Piloxing sadece Shapes Turkey salonlarında yapılan bir egzersiz. Los Angeles sporu olarak da bilinen spor, Victoria's Secret modelleri ve Hillary Duff başta olmak üzere birçok tanınan dünya starı tarafından yapılıyormuş. Bu nedenle ilk olarak Piloxing'i deneyimlemeliyim dedim. Dün ise deneme seansına katıldım. Ağırlıklı olarak kol ve bacak hareketlerinden oluşan Piloxing egzersizleri aslında tüm bölgeyi çalıştırıyor. Kalça, basen ve  karında hareketleri yaparken acıyı ve yağların erimeye başladığını hissediyorsunuz. Piloxing kas çalıştırmasını, boksun güçlendirmesini, dansın eğlencesi ve duygusallığını ve yüksek enerjili kardiyo çalışmasını da bünyesinde barındıran tek bir program aynı zamanda. Tam bir saat boyunca süren egzersizler boyunca sayılı çıkaramadığım spor hareketleri yaptık içinde minder hareketleri de dahil olmak üzere. Piloxing hocası ise çok güleryüzlü ve destekleyiciydi sağolsun. Bir saat boyunca hem fiziken hem de moralman destekledi bizleri.

Vücudum oldukça ham olduğu için bir zaman sonra nefes nefese kaldım ancak toparlanıp kaldığım yerden tekrar devam ettim. Spor sonrası ise benimle birlikte spor yapmaya gelen diğer arkadaşlarla ve hocamızla birlikte anı ölümsüzleştirdim. Fotolar burada!

Çarşamba günü ise bu kez pilates deneme seansına katılacağım. Bacak ve kollarımın ince olduğunu ve asıl eritmem ve şekillendirmem gereken bölgemin kalça ve göbek bölgesi olduğunu düşünürsek pilates benim için daha bir uygun gibi geldi. Daha önce pilates topu alıp, evde pilates yapma hevesimden kısaca zaten bahsetmiştim. Heves diyorum çünkü başımdan biri olmadan pilates ve türevi tüm egzersizleri yapamıyorum. Yürüyüş de buna dahil. Yanıma bir yoldaş, bir gaza getiren arıyorum.

Şimdi iyi güzel, Piloxing'ini yapmışsın da ücretler ne alemde dediğini duyar gibiyim. Aslında fiyatlar oldukça uygun. Her ay bir eksik kıyafet alarak çok rahat verilebilecek ücretlerde.

Şimdilik Piloxing maceram bu kadar. Perşembe günü Pilates maceram ile karşınızda olacağım. Ayrıca bahsetmediğim Box ve Kardiyo egzersizlerinden de söz edeceğim.Takibimde kalın!

1 kişi ahkam kesmiş:

esra dedi ki...

"Shapes for women" bu sporu Kastamonu'da yaşarken tanıma imkanı buldum. Tam 2 ay boyunca gittim. Dediğin gibi kadınlara yönelik olması "spor aletlerinin" sadce kadınlar için tasarlanması 30 dk lık egzersiz süresince step,aerobik ve spor aletleri ve plates yapılması beni cezbetti.. Sonuç çok çook güzeldi.. Şu an da İstanbul'da yaşıyorum. Ve oturduğum semtte bu spor yok.Olsa hemen giderim.. Herkese tavsiye edrim...