12 Kasım 2013 Salı

Blog Yarışmalarının Adaletine İnanmamak


Çoğu blog yazarlarının ve takipçilerinin bildiği üzere her sene Bumerang, Turkcell B.Ö.! (Blog Ödülleri) başta olmak üzere birçok blog yarışması biz blog yazarları için arena olma niteliği taşıyor.  Bugüne kadar Turkcell B.Ö.!'ye bir kez, Bumerang'a 'En Tarz Blog' kategorisinde de iki kez katıldım. Bu yıl da dahil olmak üzere ise artık katılmama kararı aldım. Bu sebebi ise ben de içinde dahil olmak üzere birçok blog arkadaşımın yarışmalarda uğradığı haksızlık ve mağduriyet.

Örneğin Bumerang. Bumerang yarışmasının mantığı bilindiği üzere telefon mesajı (sms) sistemine dayanıyor. Özetle en çok eşe dosta ve en çok operatöre sahip olan kişiler yarı finale kalıyor. O nedenle finale kalanlar arasında içerisinde doğru düzgün içerik dahi yer almayıp, on, yirmi blog takipçisine sahip ve iki, üç aylık bir geçmişe sahip bloglar da bolca yer alıyor. Bu da bu işe emeğini ve senelerini vermiş bir çok blog yazarının yarışmanın taa en başında değerlendirme aşamasına dahi gelmeden elenmesine neden oluyor. Ayrıca blogspot uzantılı bloglar ne yazık ki bu yarışa bir sıfır yenik başlıyor. Çünkü kazanan yarışmalar hep .com uzantılı. Diğer yanda İletişim Fakültesi öğrencileri arasında her sene düzenlenen Aydın Doğan Genç İletişimciler Yarışması'nın blog kategorisinde de farklı bir durum söz konusu değil.

Özetle aldığım kararla artık hiçbir blog yarışmasına katılmayacağım. Çünkü hakkaniyet konusunun varlığına inanmıyorum. İzleyicilerden gelen öneriler ve beğenilerin en büyük mükafat olduğu kanısındayım. Ama oy isteyenleri seve seve desteklerim orası ayrı. Bu da böyle biline!


10 kişi ahkam kesmiş:

ilke Çevik dedi ki...

Özellikle bazı kategorilerde ilk 10'a kalanlara cidden çok şaşırdım...

Unknown dedi ki...

En çok takipçisi olanlar alır götürür bu işi.
sevgiler

wantthefashion dedi ki...

27 izleyicisi olan blog demeye bin şahit site ilk onda katılmamak ve bu kadar ucuzlaşmamak daha iyi.kesinlikle katılıyorum yazına.

sihirlirloklava dedi ki...

Bumerang'ın güzel işler yaptığına inanıyorum.Ama dediğiniz gibi sms desteği bulan site bu yarışa avantajlı başlıyor.Aslında bu takipçilerden ya da okuyucudan gelen samimi bir oy olmuyor.Aralarında hakedenler olduğuna inandıklarım kadar adını hiç duymadığım amatör blogger özelliği taşımayan siteler de var.
Bu durumda seneye bu şekilde olursa ben de katılmayı düşünmüyorum.

Unknown dedi ki...

Sonuçlar benim için de büyük bir fiyasko oldu. Dilenci gibi milletin peşinden oy için koşmakla ne büyük aptallık yaptığımı anladım. Bumerang'ın sitesine, oylama sistemini eleştiren bir yazı yazdım ama yorumumu yayımlama nezaketini bile göstermediler sağ olsunlar. İnsanı en çok da değerlendirmeye bile girememek üzüyor. Blog değil SMS yarışması tadında. Umarım birileri düzgün bir yarışma organize eder de herkes hakkıyla yarışır. ;)

MaceraperesT dedi ki...

aynen katılıyorum. önceki senelerde dediğin gibi çok şaşırmıştım. bir de blogların kaç oy aldıklarını açıklasalar insanın içi daha çok rahat edecek.

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Cidden iş en başta sms olayından başlayınca, çevresi bol olan işi götürüyor. :)
Bende iki kere katıldım ama bu sene olayın işleyişine vakıf olunca katılmama kararı almıştım. Doğru bir karar almışım. Bunu anladım. Çoğu kişi aynı fikirde sayılır. Kaldı ki, çoğu kişi ilk ona kalanları tanımıyor bile. Bu da kendi çevresinden kazandığının ispatı gibi bir şey.
İnşaallah gönül rahatlığıyla katılabileceğimiz yarışmalar olur. :)

reklamcıinsankişisi dedi ki...

kesinlikle yerinde bir karar. oylamanın böylesine amatör ve hakkaniyetsiz yapılması hakikaten saçmalık. bu işin, blogların aday oldukları kategoriler bazında, bu işi iyi yapıp yapmadıklarına göre yapılması çok daha doğru olacaktır. tabi biz ne kadar konuşsak da boş, böyle gelmiş böyle de gidecek.

ayca dedi ki...

Ben de hic inanmiyorum, zaten 2 basamakli kullanici sayimla neyime guvenip katilayim:) Ki zaten sosyal hayatta tanistigim hic kimse blog yazdigimi bilmiyor:) Isterse kalemim Yasar Kemal kadar guclu olsun, yarisma kazanmak kiiiim ben kim.

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

bende senin gibi düşünüyorum.yıllardır blog yazan onun öncesinde de sıkı bir blogger takipçisi biri olarak diyebilirim ki kazananlardan birilerini okumasam bile duymuş olmam gerekir değil mi? ama hayır!