23 Ocak 2015 Cuma

Bana Masal Anlatma


Uzun zamandır methini duyduğum ve tanıtımlarını izlediğim bir filmdi 'Bana Masal Anlatma'. Vizyonda elinizi çarpsanız bir komediye çarpıyor malum. Ancak bu filmin gerçekten komik olduğunu ve herkesi güldürebildiğini fazlaca duymuştum. Filmin senarist ve yönetmeni Leyla ile Mecnun da oldukça sevilen Burak Aksak'mış. Ben bunu filmi izledikten sonra öğrendim. Aslında bir bakıma da bilmediğim iyi oldu. Çünkü açık konuşmak gerekirse Leyla ile Mecnun'un tek bir bölümünü dahi oturup izlemişliğim yoktur. Bir kez izlemeye çalışsam da espriler beni cezbetmemişti. Diziye dair bildiğim tek şey Erdal Bakkal karakterinin oldukça meşhur olduğuydu. Ancak filmde absürd komedinin absürdlüğü dozunda kullanılmıştı. Leyla ile Mecnun'a bile gülmeyen biri olarak bu filmi oldukça içten ve eğlenceli buldum. Ayrıca filmde Türk halkının sadece küfre bolca güldüğü yanılgısına da düşülmemiş.

Filmin olay örgüsüne gelirsek; masal kahramanı olan Ayperi ile dolmuş şoförü Rıza'nın tanışması ile başlayan bir macera anlatılıyor. Evet, esas kız ile esas oğlan oldukça alakasızlar. Zaten filmin de komedi unsurunu bu farklılık oluşturuyor. Başroldeki dolmuş şoförü Rıza ve iş arkadaşları arasındaki diyalog Çiçek Abbas tadında bir sıcaklık hissetiriyor insana. Zaten esas delikanlı Rıza da Çiçek Abbas'ın Abbas'ı gibi yakışıklı olmayan, gösterişsiz bir tip. Saflığı ve gülümsemesi ile gönülleri fethediyor. Rıza'nın film başından itibaren hayatının aşkını araması ve bu uğurda verdiği çaba ise takdire şayan. Diğer yanda ise filmde Ayperi'yi canlandıran Hande Doğandemir ise film boyunca gerçek bir peri kızı gibi beyaz elbisesi, dalgalı uzun saçları ile salınıyor etrafta. Masal prensesi rolünün film başından sonuna kadar hakkını veriyor. Filmde mahalle esnafı olarak karşımıza çıkan Erdal Tosun, Cengiz Bozkurt (Nafi), Berat Yenilmez ve Ercan Yazgan (Haşmet) gibi usta oyuncular ise  filmde en çok güldüren karakterden. Film boyunca geçmiş yıllardaki komşuluklar ve sıcak mahalle ortamı izleyeni filmin içine çekerken, kendinizi o mahallede yaşayan mahalle sakinlerden biri gibi hissetmenize neden oluyor. İstanbul'u kendi memleketi gibi benimseyen esmer tenli saatçi arkadaşlar ise söyledikleri Seda Sayan'ın 'Dillere düş' şarkısı ile filme eğlenceli bir hava vermişler. Filmde Rıza ve annesi Semra hanım arasında geçen diyaloglar ise sizi kendiniz ile anneniz arasında geçen muhabbetlere götürüyor. 

Son olarak filmin sürpriz oyuncuları Yılmaz Erdoğan ve Gökçe Bahadır ise karşınıza farklı karakterlerde çıkıyor. Özetle bence izlenmesi gereken bir komedi. Hatta hızınızı alamayıp vizyonda bir kaç kez dahi görmek isteyebilirsiniz. 

Şimdiden iyi seyirler.




12 kişi ahkam kesmiş:

darkolivee dedi ki...

ooo hemen gidilsin o zaman
son zamanlarda iş stresinden gülmeye hasret kalmıştık...

oytunla hayat dedi ki...

İşin açıkçası bu filmle ilgili çok şey duymama rağmen hiç ilgimi cezbetmemişti. Şimdi senin yorumlarını da okuyunca galiba seyretmek lazım diye düşünüyorum. Zira bende Leyle ile Mecnunun tek bir bölümünü bile izleyememiş bir inasnım. O yüzden yorumun bana daha yakın geldi.
İyi hafta sonların olsun

mervelil dedi ki...

Ben çok sevdim ya bu filmi tekrar tekrar izleyebilirim :)

Ertuğrul Yıldırım dedi ki...

evet,izlemek lazım..iyi tanıtım,elinize sağlık..

BEYAZ BARET dedi ki...

ben gidemedim daha vakit bulup:( bu gidişle evde seyredeceğim sanırım:(

DIMPLEKHADI dedi ki...

A very lovely post dear!
i'm following you, kindly follow back
http://dimplekhadi.blogspot.com/

Unknown dedi ki...

Lovely post dear, you've got the words ;)
I'm following you, would be nice if you could follow me back on GFC & bloglovin'. xoxo
|
http://apeksha08.blogspot.com/

MELODY JACOB dedi ki...

interesting. i am following your blog, please follow back. http://melodyjacob1.blogspot.com/ thank you

DIMPLEKHADI dedi ki...

You've got a lovely blog dear!
I'm following you, kindly follow back
http://dimplekhadi.blogspot.com/

4ncü Ev dedi ki...

Hoş bir çalışmaya benziyor. Umarım zaman bulup sinemada izleyebilirim. Fakat, açıkçası, bu tür filmleri genelde ancak vizyondan kalkıp, DVD/VCD'leri de satılıp TV kanallarında yayınlanmaya başladıktan sonra izleyebiliyorum.

Unknown dedi ki...

Bu film bir harika, çookk güldüm :) takipteyim, ben de beklerim ;) Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Henüz bende izlemedim ama güzel bir yapim olduğu soyleniyor seyredenler tarafından inşallah en kisa zamanda izleme imkanim olur bu arada güzel bir sayfa ve blog admin arkadaşa basarili yayınlar dilerim diğer arkadaslarida kendi sayfamda yorumlar ini görmek
İsterim, http//bursasevdam.blogspot.com