10 Mart 2015 Salı

Senin Saçın Ne Renk?


Saç boyası biz kadınlar için birçok anlama geliyor. Kimimiz kişiliğimizi yansıttığını düşündüğümüz rengi taşmak istediğini boyatıyor saçını. Kimimiz depresyon ve stres gibi ruh hallerinden kendini çekip çıkarmak için saçında arıyor çareyi. Boyatıyor, kestiriyor, kestirdiğinden pişman olup kaynak saç gibi çözümlere yöneliyor.

Bazılarımız ise saçındaki beyazları kapatmak için kullanıyor saç boyasını. Hele de saçlarınız genetik miras olarak ailenizden birilerine çektiyse erken yaşta beyazlamaya başlayabiliyor. İşte ben de en son kategoriye giren ve saç boyasını hayatına erken sokma zorunda olanlardanım. Ama itiraf etmem gerek, ben de ergenlik dönemlerimde saçımı boyatmak için yanıp tutuşan kafiledendim. Okul yönetiminin saç boyasına izin vermesinin de bu heves de büyük payı vardı tabii ki. Yasakların cazip gelmesi ergenlik döneminde en baskın olarak yaşanan bir durum. Ben de illa boyatacağım diyerek saçlarımın uçlarını kızıla boyatmıştım. Ortaokul ve lise dönemimde siyah renk saçların uçlarını kızıla boyatmak oldukça modaydı. Shakira'nın saçlarının uçlarının kızıl, Şebnem Ferah'ın da saçlarının tamamen kızıl olduğu dönemlerden bahsediyorum. Okul biter bitmez saçımının tamamını kızıla boyatarak o güne dek içimde kalan kızıl hevesini bir nevi kırdım. Şimdi düşünüyorum da ailem de epey anlayışlıymış. Ben ilerde on dokuz yaşında kızımın kıpkırmızı kafayla ortalarda gezmesine ne derece müsemma gösterebilirdim bilmiyorum. Bir süre sonra baktım ki kızıl renk bir kaç hafta içerisinde akarak turuncuya çalıyor ve sürekli boyama ihtiyacı hissediyorum. İşte o zaman özüm olan kahverengiye dönmeye karar verdim. Ve tam bunlar gerçekleşirken, henüz 20'li yaşların başında olmama rağmen saçımın önünde iki tel beyaz saç peyda olmuştu. En önde oldukları için de koyu renk saçımda kabak gibi sırıtıyorlardı. Hemen çareyi kopararak imha etmekte buldum. Artık yok olmuşlardı. Lakin ben nereden bileyim koparılan saçın hızlı bir şekilde artacağını. Beyaz tel saçlar eşeyli ürer gibi artarak çoğalmaya başladılar. İki tel beyaz çay oldu bana altı yedi tel. Bu sefer çareyi makasla kesmekte buldum. Değişen bir şey olmadı tabii.  Bu sefer sayı on tele çıktı. Ve yıllar geçtikçe de beyazlar saçlarımı istila etmeye başladılar. Ve ben o gün bugündür bir zamanlar heves ettiğim saç boyasını zorunlu olarak kullanıyorum. Elimde olsa da keşke saçımın orjinal haline hiç dokunmasaydım. (Ah o keşkeler!) Belki o zaman bugün bir kaç tel beyazla yırtabilirdim. O nedenle hala saçınıza hiç boya değdirmediyseniz, bu fikri iyi düşünün derim.

Siz de benim gibi erken yaşta beyazlayan saçlardan muzdaripseniz kullandığınız boyanın kalıcılığı en ön sırada yer alıyor. Diğer yanda saçları koyu renk olup sarı, kumral gibi açık renk kullananlar için de aynı durum geçerli. Bugüne kadar çeşitli marka boyalar kullansam da doğal içerikli boyaları kullanma taraftarıyım aslında. Geçtiğimiz haftalarda ise elime Tavsiye Kanalı aracılığı ile Loreal Paris'in yeni markası olan Excellence Intense boyasını tecrübe ettim. Boyanın kalıcılığı yanısıra parlaklığı da oldukça iyi diyebilirim. Ayrıca bu boya sayesinde saçınızı bir kaç ton yukarıda boyararak, başarılı sonuçlar elde edebilirsiniz. Renk kesinlikle tutuyor. Tabii olayı abartıp siyah saçı sarı boyayım demeyin sakın. Onu vaad edebilen boya henüz icat edilmedi çünkü. Ayrıca farklı renkleri sevenlere de epey fazla seçenekleri de mevcut. Saç boyası öncesinde saçınızın yıpranan kısımlarına sürülmesi için sunulan saç serumu ise oldukça başarılı bir ürün. Boya sonrası uygulanan saç kreminin hem kokusu hem de verdiği yumuşaklık ve tarama kolaylığı da ürün hakkında diğer memnun kaldığım detaylardan. Bu aralar saç tipine uygun boya markası arayanlar mutlaka denemeliler diye düşünüyorum. Marka Watsons ve Gratisler'de sık sık indirime de giriyor zaten.

Bu yazımda benim gibi saç boyasını hayatına zorunlu ya da keyfi olarak dahil edenlere yardımcı olmaya çalıştım. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Az beyazlı, bol ışıltılı günler.


9 kişi ahkam kesmiş:

Sofradabuluşalım dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler.Boyadan vazgeçemiyorum malesef ah o beyazlar yok mu?

Adsız dedi ki...

Çok işime yaradı, gerçekten yararlı bir paylaşım olmuş. Esmerim ve çikolata kahve olmayı düşünüyorum tabi ki öncelikle kuaförün yolunu tutacağım ama sonrası için bende kaliteli marka bir boya arıyordum bu gerçekten çok iyi oldu :))

hunerlieller dedi ki...

Öncelikle beyazları kapamak için boyuyorum fakat son günlerde renk degiştirip kendimi mutlu ediyorum:)Sevgiler

Unknown dedi ki...

Güzelliğimiz bizim herşeyimiz...:)
Paylaşım için teşekkürler...

Unknown dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler,daha biraz önce boyadım saçımı karamel renge :)

Unknown dedi ki...

Paylaşımınız çok faydalı olmuş fakat ben kendim saçlarımı boyamaya cesaret edemiyorum. :(

Blog sayfanızı da çok beğendim :) başarılarınızın devamını dilerim.
sizi de kendi blog sayfama beklerim . Heranyeganedir.blogspot.com.tr

icimdeki yolculuk dedi ki...

evet mutsuz ve gergin hissediyorsam saçımla her şekilde oynarım rengi model vb benim saçım bal ile fındık kabuğu arası paylaşım için teşekkürler

Sandra dedi ki...

Acabo de descubrir tu blog
te sigo desde España ^^

http://myblythejulyandme.blogspot.com.es/

tugcesays dedi ki...

blog kesıf etkınlıgınden buldum hemen takıbe aldm bana da beklerım :)
tugcesays.blogspot.com