27 Mayıs 2015 Çarşamba

Evlilik Hazırlıkları: Gelinlik Seçimi


Uzun zamandır yazmaya niyetlendiğim ancak bir türlü fırsatını bulamadığım gelinlik seçimi yazısına nihayet başlıyorum. Diğer gelin adaylarına göre daha az dozajda hevesli olduğumdan mıdır yoksa ne istediğimi çok iyi bildiğimden midir, ilk denediğim gelinliği almakta karar kıldım. Bu süreçte çoğu kadın onlarca mağaza gezip, birden çok gelinlik deneyerek zar zor ne istediğine karar verirken, ben internet sitesinde gördüğüm modeli bir kez denememle "evet bu olmalı" dedim. Belki de o gelinlik benim kısmetimdi. Zira gelinlikçiye gittiğimde çoğu modelin deneme olarak kullanılan gelinlik modeli bulunmazken, benim beğendiğim gelinliğin vardı. Nişan ve mezuniyet kıyafetlerimde de aynısı olmuştu. Hatta üzerilerinde en ufak bir değişiklik dahi yaptırmadan hemen o gece için kenara koymuştum. Tabii bu cümlede manken gibi fiziğim var ne denesem cuk oluyor anlamı çıkarılmasın. Boyum standart türk kızı boyu olmakla birlikte benim de elbette fazlalıklarım var. Kıyafetteki bu şansımı tamamen şansıma veriyorum. Kısaca sadece websitesinde beğendiğim model hakkında fikir almaya gittiğim gelinlikçide kendimi gelinlik denerken buluverdim. Nişanlım başka şehirde olduğundan bu süreçte bana annem yardımcı oldu. Ki gelinlik konusunda muhakkak bilgi sahibi olan birisinin yanınızda olmasını tavsiye ederim. Dizi ve filmlerde gelinlik denenen sahnelerde salya sümük ağlayan annem ben gelinlikle deneme kabininden çıkarken oldukça duygusuzdu. Kızını gelinlikler içinde görmüşsün hiç mi duygulanmaz insan yahu. Vallahi bizimkinde tık yoktu.

Gelelim en önemli ayrıntıya gelinliğin modeline. Gelinliğimi İzmir'in oldukça fazla tercih edilen gelinlikçisi Madam Burcu'dan seçtim.  Bu konularda nazara inandığımdan sadece tariflerde anlatmakla yetineceğim gelinliğimi. Malum henüz provaya dahi gitmedim. Vücudumdaki son hali nasıl olacak merak içindeyim. Gelinliğin modeli vücudu saran, kalçadan oturtmalı gelinlik modellerinden. Hani şu balık model denen cinsten. Straplez gelinliğin rahat hareket imkanı sağlamadığını düşündüğümden dantel askılı bir modelde karar kıldım. Gelinliğin üstünde ince dantel detayları yer alıyor. Arkasına ise çıt çıtlı tarzda sonradan çıkarılabilecek uzun dantel bir kuyruk takacağım. Gelinlikte ayrıca kuyruk yer alacağından duvak kısa olacak. Gelinlikte göğüs dekoltesi yerine derin sırt dekoltesini tercih ettim. Şayet sizin de boyunuz 1,65 ve üzeri ise balık etek gelinlik modelini çok rahatlıkla tercih edebilirsiniz. Daha kısa iseniz yarı prenses model gelinlikler fiziğinizle daha da örtüşecektir. Ayrıca kır düğünü konseptinde balık etek modelinin daha uygun kaçacağını düşündüm. Özetle doğal ve şık olduğunu düşündüğüm bir modelde karar kıldım. Belini ise belki renkli bir kurdela ile renklendirebilirim. Tabii gelin çiçeğime uygun olarak. Diğer yandan nikahta düğünde kıyılacağından kısa dantel eldivende tercih edeceğim. Gelin çiçeğim ve eldivenlerimi prova için gittiğimde teslim alacağım. Muhtemelen en sevdiğim renk lila veya mor renklerinde olacaklar. Gelin ayakkabısında ise henüz karar kılabilmiş değilim. Bu arada Mellissa Vivienne'nin çok beğendiğim (şu model) kalp detaylı toz pembe modeli ise hep aklımda. Materyali plastik olduğundan rahatlığı beni şüpheye düşürüyor. Bir de plastiğe göre çok abartılı fiyatı. Olmadı fotoğraf çekimlerinde geçiçi olarak giyeceğim orjinal olmayanlarından bir tane edinebilirim. Takı ise muhtemelen anneannemin anneme hediye ettiği inci kolyeyi ödünç alacağım. Kullağıma ise sallantılı bir inci küpe takmayı planlıyorum.

Özetle benim gelinlik tercihim bu kadar. Sıra nişanlımla yapacağımız damatlık alışverişinde. Bugüne kadar smokin alışverişi hakkında her hangi bir bilgi sahibi değilim. O süreçte edindiğim bilgileri de zaten burada paylaşırım. Bir sonraki yazı dizisinin devamında görüşmek üzere. Siz de bu süreçte az stressiz ve mutlu kalın. :)




9 kişi ahkam kesmiş:

çatlakkafe dedi ki...

tatlı telaşlar bunlar ,hayırlı olsun

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

çok tatlı telaşlar Allah içinize sindirsin ve aksayan hiç bir işiniz olmasın inş. sevgiler gelin hanım:))

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Öyle şahane anlatmışsın ki, seni tanıdığımdan mıdır bilmem hayalini bile yakıştırdım :) çok zevkli bir tercih. İnsan bedenini tanıyınca daha bir mutlu bakıyor alışverişe ve hayata, sanırım bilinçli tüketici durumu yüksek oranda mevcut sende canım, şans faktörü başım üstüne tabiki ;))
kolaylıklar diliyorum canim ve sevgiler bolca...

Unknown dedi ki...

Hayırlı olsun....

Kızsal Şeyler dedi ki...

umarım her şey yolunda gider, ömür boyu mutluluklar şimdiden ♥

Aslı'nın Dünyasıı dedi ki...

En güzel telaşlar, bol kolaylıklar (:

Unknown dedi ki...

İlk kez ziyaret ediyorum bloğunu ve bir İzmir'li olarak nasıl fark etmemişim bu kadar tatlı birini üzüldüm.

Hayırlı olsun güzel telaşlardır bunlar. Serinin devamını ve arada fotoğrafları bekliyoruz o zaman.

Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Yazınızı instagramda #benimgelinliğim hashtag'inden keşfettik. Mutluluklar dileriz Tebrik ederiz. Keşke Ankara gelini olsaydınız, sizi mağazamızda ağırlamaktan büyük keyif duyardık. Düğün detayı yazılaırınızı da bekleriz.

ecemkoten dedi ki...

Yazılarınızı büyük beğeni ile okudum :) şimdiden mutluluklar.